Paine cu aroma de lamaie


Ieri, dupa o pauza de mai bine de 2 saptamani, m-am apucat de copt paine (pe langa prajitura cu lapte de cocos)! Si cum de ceva timp rareori am in gand painea traditionala si de aceasta data m-am lasat prada imaginatiei😉.

Mi-am aranjat pe masa faina, praful de copt, drojdia si maiaua naturala. Am avut la dispozitie doar 2 ore pana la cina: maiaua naturala nu a fost “hranita” deci a iesit din schema, drojdia solicita cateva ore bune – a picat – iar singura optiune ramasa a fost praful de copt. Am optat intr-un final pentru “soda bread”!

Ingrediente folosite:

  • 600 grame faina alba (eu am folosit faina bio)
  • 2 lingurite praf de copt
  • 2 lingurite sare
  • coaja rasa de la o lamaie medie
  • 1 lingurita oregano
  • 1 lingura ulei masline + uleiul folosit pentru uns tava de copt
  • 500 ml apa calduta

Cum am procedat:

  • mi-am aranjat pe masa cantarul, bolul transparent, ingredientele
  • am preincalzit cuptorul la 220 grade
  • am pus ingredientele in bol in ordinea mentionata mai sus
  • am amestecat bine compozitia pana ce am obtinut un aluat omogen (aluatul trebuie sa fie lipicios; nu adaugati mai multa faina decat cantitatea mentionata – asta daca nu cumva vreti sa obtineti o piatra si nu o paine!)
  • am uns tava de copt cu putin ulei de masline
  • am pus aluatul in tava de copt
  • am pus tava de copt in cuptor pentru 25 minute la 220 grade; dupa 25 de minute am redus temperatura cuptorului la 180 grade lasand painea mea la copt pentru app. 1 h (luati in considerare +- 5 min in functie de cuptor)
  • am scos painea din cuptor si am lasat-o la racit

Prima reactie a fost: “Este o prajitura? Miroase foarte bine!”. Nu!  Este o paine! Merita sa incercati aceasta reteta daca sunteti in cautarea unei retete speciale!

Pofta buna!

DSC_0049

Paine cu aroma de lamaie

 

 

 

Paine cu aroma de lamaie

 

 

 

 

 

Leave a Reply

