Prajitura cu lapte de cocos si suc de lamaie


And welcome back!

A trecut Craciunul “pe nou” (Calendarul Gregorian) si mai este putin pana la Craciunul “pe vechi” (Calendarul Iulian). Pe data de 7 Ianuarie vom sarbatori Nasterea Domnului Isus Hristos,  moment in care bineinteles vom iesi si din post! Dar pana atunci haideti sa ne delectam cu o prajitura cu lapte de cocos si suc de lamaie😉. Ce ziceti?

Prajitura are un grad de dificultate redus, este de post si mai presus decat orice delicioasa, pufoasa si foarte foarte dulce! Haideti sa va spun cum am preparat-o😉.

Ingrediente folosite pentru prajitura:

  • 400 gr faina alba (eu am folosit faina bio)
  • 250 ml lapte de cocos
  • 250 gr zahar
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • sucul de la o lamaie medie
  • 1 lingurita sare
  • 2 lingurite praf de copt
  • 1 1/2 ulei masline (puteti reduce cantitatea de ulei daca doriti)

Ingrediente folosite pentru crema de cocos:

  • 150 ml lapte de cocos
  • 150 gr zahar
  • 2 linguri praf de ciocolata (puteti sa folositi un plic de praf de ciocolata pe care il folositi pentru a prepara ciocolata calda – atentie fara lapte)

Cum am procedat:

  • am preincalzit cuptorul la 180 grade
  • am luat “o bucata” cantar de bucatarie🙂, o tava pentru prajitura cu fund detasabil si un bol transparent
  • am pus in bol faina, zaharul, sarea, praful de copt, sucul de lamaie, laptele de cocos, 1 lingura ulei de masline si esenta de vanilie
  • am amestecat bine bine ingredientele pana ce am obtinut o pasta omogena
  • am uns tava pentru copt cu 1/2 lingura ulei de masline
  • am aranjat compozitia in tava
  • am introdus tava in cuptor pentru aproximativ 50 min (daca nu sunteti siguri ca prajitura este gata, atunci apelati la scobitoare😉 )
  • dupa ce am scos prajitura din cuptor am lasat-o la racit pentru aproximativ 20 min.

In timp ce prajitura mea era in cuptor, am pregatit crema de cocos:

  • am topit zaharul intr-o craticioara cu fundul gros
  • dupa ce zaharul s-a topit, am adaugat peste acesta laptele de cocos si praful de ciocolata
  • am lasat compozitia la foc mic pentru aproximativ 3 minute amestecand in continuu
  • am lasat compozitia la racit

Dupa ce prajitura s-a racit, am turnat peste (putin cate putin) crema de cocos. Atentie! Nu toata crema..sa mai lasati ceva si pentru decor!🙂

Gata! Nu aveti cum sa dati gres cu aceasta prajitura:).

Pofta buna!

DSC_0043

 

 

Leave a Reply

