Paine cu anchovy (hamsii)


Am norocul ca Ja… adora sa manance pe la agroturism atunci cand paseste pe pamant natal! Si cum bine va puteti imagina, de fiecare data se prezinta acasa cu cate o idee fasneata .. iar asta in functie de ceea ce a mancat!

Acum cateva luni am avut o solicitare: paine cu hamsii🙂 ! Nu mai facusem respectiv mancasem asa ceva vreodata.

Ieri m-am pus la treaba. Si ce credeti ca a iesit? O paine “fenomenala”!

Haideti sa vedem reteta. Ingrediente:

  • 600 gr faina alba
  • 150 gr hamsii in ulei (conserva) – 2 conserve de 75gr
  • 7 gr drojdie
  • 400 gr apa

* nu am folosit sare deoarece hamsiile erau cam sarate

Cum se face:

  • se pune intr-un bol faina, peste care se adauga drojdia si se amesteca
  • se adauga apa si hamsiile (si uleiul din conserva – cam 2 linguri) dupa care se amesteca aluatul bine bine
  • se framanta pana ce aluatul nu se mai lipeste de degete
  • se pune aluatul in tava de copt si se acopera cu o folie de plastic
  • se lasa la crescut pentru app. 2 – 3 ore pana ce aluatul isi dubleaza volumul
  • se preincalzeste cuptorul la 200 gr
  • se adauga tava in cuptor si se lasa la copt pentru app 25 – 30 min
  • se lasa la racit dupa care se serveste!

* eu am impartit aluatul in doua parti egale, prin urmare am obtinut 2 painici.

Cum vi se pare? Astept opiniile voastre!

Pofta buna!!

DSC_0885

DSC_0887

DSC_0888

DSC_0889

Leave a Reply

