Paine cu anchovy (hamsii)

Am norocul ca Ja… adora sa manance pe la agroturism atunci cand paseste pe pamant natal! Si cum bine va puteti imagina, de fiecare data se prezinta acasa cu cate o idee fasneata .. iar asta in functie de ceea ce a mancat!

Acum cateva luni am avut o solicitare: paine cu hamsii 🙂 ! Nu mai facusem respectiv mancasem asa ceva vreodata.

Ieri m-am pus la treaba. Si ce credeti ca a iesit? O paine “fenomenala”!

Haideti sa vedem reteta. Ingrediente:

  • 600 gr faina alba
  • 150 gr hamsii in ulei (conserva) – 2 conserve de 75gr
  • 7 gr drojdie
  • 400 gr apa

* nu am folosit sare deoarece hamsiile erau cam sarate

Cum se face:

  • se pune intr-un bol faina, peste care se adauga drojdia si se amesteca
  • se adauga apa si hamsiile (si uleiul din conserva – cam 2 linguri) dupa care se amesteca aluatul bine bine
  • se framanta pana ce aluatul nu se mai lipeste de degete
  • se pune aluatul in tava de copt si se acopera cu o folie de plastic
  • se lasa la crescut pentru app. 2 – 3 ore pana ce aluatul isi dubleaza volumul
  • se preincalzeste cuptorul la 200 gr
  • se adauga tava in cuptor si se lasa la copt pentru app 25 – 30 min
  • se lasa la racit dupa care se serveste!

* eu am impartit aluatul in doua parti egale, prin urmare am obtinut 2 painici.

Cum vi se pare? Astept opiniile voastre!

Pofta buna!!

DSC_0885

DSC_0887

DSC_0888

DSC_0889

Cantuccini cu migdale

Daca ati trecut prin Toscana, Italia si nu ati reusit sa gustati “the famous Cantuccini”, nu va faceti griji! O sa am grija sa va aduc pe masa, cu ajutorul retetei de mai jos, gustul acestor minunati biscuiti!

 

De unde am obtinut retetea? Dintr-o carticica plina cu retete dulci de la Academia Barilla pe care am cumparat-o saptamana trecuta, fiind in vizita prin zona de nord a Italiei, Trento. Un paradis verde!

 

2013-07-07 12.31.09

 

 

2013-07-07 12.31.18

 

 

2013-07-07 12.31.57

 

Este o reteta usoara si rapida, prepararea si coacerea biscuitilor necesitand nu mai mult de 45 min.

 

Ingredientele folosite (pentru app 1kg de cantuccini)

  • 500gr faina
  • 350gr zahar
  • 250gr migdale cu coaja
  • 4gr bicarbonat de sodiu
  • 4 oua
  • 2gr sare
  • vanilie (semintele de la o pastaie)

+ hartie de copt

Pasii de urmat:

  • se pun toate ingredientele mentionate mai sus intr-un bol incapator, amestecandu-le pana ce se obtine o pasta omogena
  • dupa ce aluatul este “fin” si omogen, il impartim in parti egale din care formam baghete subtiri
  • se aseaza hartia de copt in tava de copt
  • se preincalzeste cuptorul la 180 grade
  • se aseaza baghetele in tava de copt dupa care se introduce tava in cuptor pentru app 20 min. Atentie – baghetele nu trebuie sa prinda culoare.
  • se scoate tava din cuptor si se taie baghetele (cat sunt calde) in felii pe diagonala
  • feliile se aseaza in tava de copt si se lasa la cuptor pentru uscare la temp de 150 grade pentru app 15 min. Dupa ce feliile prind  o culoarea aurie, se scoate tava din cuptor.

 

Rezultatul? Cantuccini cu migdale!

 

Pofta buna! Astept parerile voastre!

 

cantuccini

 

 

cantuccini 2

 

 

cantuccini 3