Pizza .. cu de toate


Acum cateva saptamani v-am amenintat cu o reteta de pizza italo americana! De ce italo americana? Deoarece pizza original este de pe “plantatia” italiana iar modul de a face pizza l-am “sterpelit” de pe vremea Sven&Ole’s.

Din Paste pana acum am facut de doua ori pizza (arrabiata si una normala), amandoua primind aplauze la scara largašŸ™‚ !!

Reteta pe care o sa v-o prezint este usor de facut iar ingredientele le puteti scoate sau adauga dupa bunul plac. Partea importanta care nu ar trebui grabita in prepararea produsului este aluatul. De ce? Deoarece rezultatul pentru blatul de pizza nu trebuie sa fie nici prea uscat, nici prea umed nici prea gros nici prea subtire: trebuie sa fie ca o matase! WOW am spus matase?! Da.. e corect..matase!

Pentru a obtine un blat ca de matase dar care totusi sa creasca si sa devina pufos (dupa preferintele fiecaruia) trebuie avuta multa grija si oferita multa dragoste.

Ce am folosit eu pentru blatul de pizza (ar fi suficient pentru 4 pers):

  • 300gr faina alba
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 lingurita sare
  • 1 ou (il puteti exclude deoarece oul nu este chiar ingredientul fara de care blatul de pizza ar suferi)
  • 150gr apa
  • doua pachete (mingii) de mozzarella (eu am folosit half fat)
  • 50gr salam picant
  • 50 gr sunca cruda
  • 50 gr rosii (eu am folosit baby tomatoes)
  • 1 polonic sus de rosii
  • cateva samphire. Nu stiu cum se numesc in limba romana dar astea sunt:

Cu ingredientele am cam terminat. Haideti sa vedem cum am facut-o eu pe Doamna Pizza!

Am pus intr-un bol ingredientele (cantarite): faina, sare, praf de copt, oul, apa. Am amestecat ingredientele pana am obtinut un o compozitie omogena. Desi la inceput aluatul a fost putin cam lipicios, odata framantat glutenul si-a facut simtita prezenta si atunci nu mi-a mai facut probleme. In cazul in care simtiti ca aluatul nu va asculta si tot se lipeste de degete si nu se lasa framantat asa cum ar fi trebuit atunci aveti o alta tehnica de urmat: aruncati un praf de faina pe masa de lucru (lemn, marmura, granit sau ce-o fi), luati aluatul in mana si incercati sa il loviti de masa in mod repetitiv pentru vreo 5 min, in acest fel obtinand un aluat fin (garantat) si nelipicios.

Dupa ce am obtinut aluatul fin l-am presarat cu putina faina, i-am dat o forma, l-am pus pe masa de lucru (presarata si aceasta cu faina) dupa care: am impins aluatul din centru inspre exterior cu degetele incet incetisor pana i-am dat o forma rotunda (plata), dupa care am luat aluatul intr-o mana si am incercat sa il “salut” cu cealalta. Stai asa?!!Adica cum? Adica tinand aluatul intr-o palma dupa care cu putina viteza transferand-ul in cealalta palma rotind aluatul (tehnica invatata pe vremea experientei USA). Dar pentru a va fi mai usor am gasit un video care o sa va fie de folos (cu o tehnica mai usoara) :http://www.youtube.com/watch?v=BiyZoCTB63M!

Dupa ce aluatul meu a fost gata am pregatit tava de copt peste care am pus hartie pentru copt (daca nu aveti hartie de copt, nu este o problema: ungeti tava cu ulei de masline) dupa care am transferat blatul de pizza in tava. Ā Am preincalzit cuptorul la 180 gr si am plasat tava in cuptor pentru 10 min.

Dupa cele 10 min, am uns blatul (care a devenit pufos) cu sucul de rosii pe care l-am acoperit cu mozzarella taiata in felii subtiri, salamul picant, sunca cruda, rosii baby tomatoes siĀ samphire! Pizza am pus-o in cuptor pentru 15 min dupa care am mancat-o!

Acum? de ce pre copt blatul de pizza? Exista o explicatie: Ā blatul de pizza fiind pufos acestuia nu ii ajung 15 min in cuptor, riscand ca in momentul in care umplutura sa fie gata blatul sa fie crud. Si atunci? De ce sa riscam si sa nu savuram?!?

Va voi prezenta rezultatul inainte de a-l pune in cuptor! Dupa ce a iesit din cuptor, pizza a disparut ca prin minune!

Va doresc pofta buna!

Sporuri!

DSC_0442

Leave a Reply

