Chiftele de naut si porumb dulce


Un nou experiment: chiftele de naut si porumb dulce. Sunt gustoase, sanatoase si usor de facut!

Sa purcedem la drum!!

Dificultate: redusa

Timp: app 3h

Rabdare: suficienta!

Ingrediente:

  • 500g naut
  • o conserva de porumb dulce (app 300g)
  • 2 linguri faina de gris
  • 2 linguri ulei de masline extra vergine
  • 1/2 lingurita oregano
  • cateva frunze de coriandru
  • sare

Pasii de urmat:

  • se pune nautul la fiert pentru app 2h schimband apa de cateva ori (2-3 ori)
  • dupa ce s-a fiert nautul, acesta se scurge de jumatate din apa
  • se adauga porumbul, spalat in prealabil, frunzele de coriandru, sarea dupa gust, uleiul, oregano si faina de gris
  • se amesteca totul la mixer pana ce se formeaza o pasta groasa
  • dati forma chiftelelor (prin formarea mingiutelor)
  • daca vor fi lipicioase, treceti mingiutele prin faina de gris (la mine nu a fost cazul)
  • prajiti chiftelele in foarte putin ulei utilizand o tigaie antiaderenta sau in alternativa nu folositi ulei! (eu am facut si una si alta!) – chiftele sunt gata cand se rumenesc putin

Noi am servit chiftelele cu sos rosu, ceapa marinata si “a piece of home made bread”!

Pofta buna!! Buon appetito!

Sfat:

  • atentie: mirosul in timpul fierberii va fi intepator!!! 
  • folositi mixerul cu grija, avand in vedere ca aveti multe ingrediente de amestecat – asta daca nu vreti sa ramaneti fara el!
  • puteti sa lasati nautul la inmuiat peste noapte – in acest fel se reduce timpul de fierbere iar apa nu va trebui schimbata de atatea ori (ne-am rezuma la o singura schimbare)
  • cu acelasi aluat puteti face si hamburgher!! (secretul il voi dezvalui alta data)

Bine de stiut:

  • “Năutul este bogat în minerale, cu rol în eliminarea conservanţilor din organism, proteine (24%), săruri minerale, vitamina E şi complexul de vitamine B. 
  • Cu un procent consistent de hidraţi de carbon (67,8%) şi grăsimi, năutul are o valoare alimentară deosebită. 
  • Înlocuieşte cu succes carnea, deci e un aliment ideal dacă vreţi să renunţaţi la carne roşie. Cele din boabele de năut se absorb lent şi asigură un tranzit intestinal optim.
  • O cană plină de năut, echivalentul a 150 de grame, asigură cu 50% mai mult decît necesarul zilnic de molibden, 80% din cel de mangan, 70% din cel de acid folic, 50% din cel de fibre, 40% din cel de triptofan, 30% din cel de proteine. Cuprul, fosforul, calciul şi fierul sînt alte elemente din compoziţia năutului. Fierul produce energie, iar magneziul sporeşte cantitatea de enzime care produc antioxidanţi. 
  • Aceste boabe mai conţin aminoacizi vegetali, zaharuri cu absorbţie lentă, care stimulează buna funcţionare a nervilor, muşchilor, enzimelor şi hormonilor. 
  • Dieta care conţine năut are efecte antioxidante şi antistres, normalizează tranzitul intestinal, protejează împotriva bolilor de inimă, reglează somnul şi previne diferite forme de cancer.”

 

Cateva informatii in limba engleza gasiti aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Chickpea

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s