Chiftele de linte rosie si rozmarin vs Piure de linte si rozmarin


Daca pana de curand lintea nu avea ce cauta in bucataria mea, acum are locul ei de cinste!

Acum ceva timp v-am prezentat supa mea crema de linte rosie (http://apieceofhomemadebread.blogspot.co.uk/2013/03/supa-crema-de-linte-rosii.html) iar acum va prezint mai jos o alta reteta gustoasa si sanatoasa!!

Ingrediente:

  • 200gr linte rosie
  • 2 cepe mari
  • rozmarin
  • sare
  • 3 linguri de faina
  • ulei

Sa purcedem la drum:

  • se lasa lintea la inmuiat app.o ora
  • se scurge de apa si se pune la fiert pentru app 25-30 min pana ce devine moale (se foloseste cantitatea dubla de apa fata de cea de linte deoarece in timpul fierberii aceasta isi dubleaza cantitatea)
  • se spumeaza din cand in cand
  • se scurge lintea de apa
  • se adauga ceapa taiata rondele, rozmarin si sarea
  • se da la mixer pana se formeaza o pasta omogena
  • se adauga faina putin cate putin pana ce ce formeaza o pasta ce poate fi usor modelata
  • pentru ca pasta sa nu se lipeasca de degete incercati sa aveti la indemana putina apa
  • se unge o farfurie plata sau un tocator (dupa preferinte) cu putin ulei (ca sa nu se lipeasca chiftele de farfurie/tocator)
  • se da forma chiftelelor (prin formarea de mingiute)
  • se incalzeste uleiul in tigaie antiaderenta (eu am folosit foarte putin ulei)
  • se pun bilutele la prajit pana ce acestea devin aurii (se intorc de pe o parte pe alta pentru a se praji uniform)
  • dupa ce au fost prajite, chiftele pot fi mancate asa cum sunt sau servite cu diferite sosuri

Noi am servit chiftelele cu sos alla matriciana si sos picant cu curry si cocos.

Deasemenea, 30% din compozitie am folosit-o pentru piure: adica pasta rezultata din mixarea compozitiei de linte, ceapa si rozmarin. Garantat, este cel mai bun piure mancat vreodata!

Pofta buna!! Buon appetito!! si sporuri!

Leave a Reply

